Bilim insanları cansız bir yapışkan madde yığınını Pong video oyununu oynaması için eğitti.
New Scientist'te bildirildiği ve Reading Üniversitesi'ndeki bilim adamlarının bir araştırma makalesinde anlatıldığı gibi, araştırmacılar bir parça hidrojel aldılar ve Pong oynayabilecek bir bilgisayara bağlıyken bunun içinden elektrik akımı geçirdiler. Bazı denemelerden sonra yapışkan madde Pong oynamada yaklaşık yüzde 10 daha iyi hale geldi.
Tüm bunların amacı biyolojik sinir ağlarının (BNN'lerin) nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinmektir. BNN'ler biyolojik bilincin yaklaşık bir modelidir ve ChatGPT ve Grok gibi sistemlerin dayandığı yapay sinir ağlarının (ANN'ler) inşasının temelidir.
Makale, YSA'ların donanımlarıyla sınırlı olduğunu belirtti. “BNN'lerin yaklaşık değerleri olarak, YSA'lar biyolojik ilhamlarında bulunan öğrenme yeteneğine sahip değildir” dedi. “Biyolojik sistemlerde öğrenme davranışı, sistemin bir görev içindeki önceki yinelemelerin sonuçlarını ve sonuçlarını hatırlama yeteneğine bağlıdır.”
Bu durumda soruna bir çözüm, canlı bir organizmanınkine benzer fiziksel yapıya sahip bir bilgisayar yapmak olabilir. Yapışkan maddeye girin.
Bilim insanları deneyleri için iyonik elektroaktif polimer hidrojel kullandılar. Temel olarak, onu elektriğe karşı reaktif hale getiren iyonlarla dolu, su bazlı bir yapışkan maddedir. Yapışkan maddeden bir akım geçerken iyonlar sinyalin etrafında yoğunlaşır ve yapışkan madde şişer ve uzar. Şişme, malzemeyi çarpıtıyor ve bu değişiklikler, insan beyni gibi biyolojik sinir ağlarının anıları ve bağlantıları oluşturma biçimini taklit ediyor.
Deney için bilim insanları EAP'yi aldılar ve “gömülü [it] Pong'un simüle edilmiş oyun dünyasında, özel çoklu elektrot dizileri ve motor komutları ile uyarım arasındaki geri bildirim aracılığıyla. Yapışkan maddeyi bir tepsiye koydular ve elektrotlarla kapladılar. Bir grup elektrot, yapışkan maddeyi uyarımla dürttü, diğer taraf ise onun nasıl hareket ettiğini kaydetti.
İnsan beyni elbette bir petri kabındaki elektrikli yapışkan maddeden çok daha karmaşıktır. Biyolojik sinir ağları insan bilişinin bir modelidir, onun tam bir açıklaması değildir. Yine de bilim insanları yapışkan maddenin nasıl Pong oynanacağını hatırlamasını sağlamayı başardılar.
Bilim adamları, “Ani hafıza fonksiyonlarını tetiklemek için hidrojelin ortamdaki eylemleri etkileyebilmesi gerekir” dedi. “Bu eylemlerin sonucu olarak çevrede meydana gelen değişim, hidrojel tarafından geri beslenmeli ve eylemlerde ve hafıza davranışında değişikliklere yol açmalıdır. Bu kapalı döngüyü oluşturmak ve hafızanın etkisini ölçmek için uygun bir aktivite gereklidir.”
Bilgisayar Pong'u çalıştırdı ve sinyalleri yapışkan maddeye beslediği elektrik akımına çevirdi. Yapışkan madde daha sonra uyarılara tepki verdi ve Pong raketinin hareketlerini bilgisayara geri iletti.
Pong oyunu basitleştirildi; bilim adamları oyun alanını dokuz çeyreğe böldüler ve topun bu çeyreklerdeki konumunu bildirdiler. Yapışkan madde, raketini oyun alanının kenarı boyunca üç çeyrek daire kadar yukarı ve aşağı hareket ettirebiliyordu. Deney yürütüldükçe yapışkan madde Pong oynama konusunda biraz daha iyi hale geldi.
Bu çok basit bir deneydi ve goo'nun Pong oynamasının ilk günlerindeyiz. Sonuçları nasıl iyileştirebilirler? Basit. Yapışkan maddeyi cezalandırmaya başla.
“Bu çalışmada kullanılan yöntem, birçok sinir tabanlı yöntemde olduğu gibi herhangi bir aktif ödül/ceza geri bildirimi kullanmadı. [multi-electrode array] sistemler bunu yapıyor” diye yazıyor bilim insanları. “Bu tür bir sistemin eklenmesiyle belirli bir amaç için daha da yüksek bir performansın elde edilmesi mümkündür.”
İncelediniz : Bilim insanları bir parça yapışkan maddeyi Pong oynamak için eğitti